TIP PRO PĚŠÍ - KRAVIHORSKÁ TURISTICKÁ STEZKA

Trasa: Kraví hora Bořetice (web) > Rozhledna > Přírodní rezervace Zázmoníky > Němčičky (web) > Strom Slovácka - Oskeruše > Kraví hora Bořetice

Délka trasy: 12,5 km
Náročnost:
Stezka je určena především k pěší turistice,
je však velmi dobře sjízdná i na kole
- doporučujeme trekking a horská kola

MAPA KRAVIHORSKÉ TURISTICKÉ STEZKY

STRUČNÝ POPIS VÝLETNÍ TRASY:

Start turistické stezky - Hotel Kraví hora >>> od hotelu se vydáte do Kraví hory podél vinných sklepů, minete Vinckovo náměstí a půjdete či pojedete dále, až se dostanete na novou asfaltovou cestu pod vinohrady >>> po překonání rovného úseku se začne tato cesta stáčet doleva, vzhlédnete-li nahoru, uvidíte již po levé ruce rozhlednu >>> nyní překonáte velmi prudký kopec mezi terasami s vinicemi a dostanete se tak na vrchol s rozcestím – vlevo je rozhledna (určitě navštivte!) >>> poté se od rozcestí vydejte doprava po polní cestě, která dále pokračuje kvalitní asfaltkou (začíná při vjezdu do lesa) >>> nejdříve se budete pohybovat po okraji lesa, poté přímo v lese - tak překonáte nejvýše položený bod vašeho putování Horní ochozy s nadmořskou výškou 328 m n.m. – zde, v PR Zázmoníky, na vás čekají neuvěřitelné výhledy z hůry a to dokonce i na nejvýše položenou obec našeho regionu Vrbici – nyní jste přesně o 30 metrů výše! >>> dále vás asfaltka přivede na rozcestí U Boudy, lidově nazývané Fialka, s turistickým značením >>> v tomto bodě se napojíte na modře značenou turistickou stezku, která vás povede lesem a dále podél lesa až na rozcestí pod Němčičkami >>> na výše zmiňovaném rozcestí se vydáte doleva směrem k obci Němčičky >>> obcí budete procházet po hlavní ulici, kde v prudké lomené zatáčce odbočíte nahoru vpravo (druhá odbočka) směrem ke kostelu a škole >>> za školou odbočíte vlevo a dále půjdete do kopce, kolem Slováckého sklípku, ven za obec >>> po levé ruce v polích spatříte Oskeruši neboli Strom Slovácka nyní půjdete stále rovně, kolem bílé kapličky >>> dále z kopce kolem dřevěného kříže, tato cesta vás přivede na rozcestí >>> zde odbočíte vpravo, pokračovat budete asfaltkou mezi meruňkovým sadem a vinicí >>> na dalším rozcestí odbočíte vlevo >>> tato cesta, stále kolem sadu, vás již spolehlivě dovede zpět k Hotelu Kraví hora, tedy do cíle vašich toulek po Kravihorské turistické stezce.